Przejdź do treści

Trasa Łagiewnicka w Krakowie

Wartość inwestycji
200 mln zł
Lokalizacja
Kraków
Widok  z góry na drogą dwupasmową
Wartość inwestycji
200 mln zł
Lokalizacja
Kraków

Współfinansowanie budowy Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

Polski Fundusz Rozwoju S.A. współfinansował budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie, jednej z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych miasta. Trasa została oddana do użytku 27 sierpnia 2022 roku. Powstała ona w celu usprawnienia komunikacji w południowych dzielnicach miasta oraz ograniczenia emisji spalin dzięki mniejszemu natężeniu ruchu w ścisłym centrum. Inwestycja obejmowała także budowę linii tramwajowej oraz stworzenie dodatkowych przestrzeni rekreacyjnych, takich jak boiska, skateparki i siłownie, nad odcinkami poprowadzonymi w tunelach.

Budowa trasy była współfinansowana przez PFR, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Europejski Fundusz Inwestycyjny. PFR dostarczył 200 mln zł na realizację inwestycji.

Trasa Łagiewnicka przyczyniła się do zwiększenia przepustowości i prędkości transportu w Krakowie, a także poprawy bezpieczeństwa dzięki zmniejszeniu ruchu drogowego w historycznym centrum miasta. Budowa była również wspierana kredytem w wysokości niemal 300 mln zł udzielonym przez Bank Gospodarstwa Krajowego, działający w ramach Grupy PFR.

Inwestycja jest istotnym krokiem w kierunku poprawy infrastruktury komunikacyjnej Krakowa oraz jakości życia jego mieszkańców, zapewniając im dodatkowe miejsca do rekreacji oraz lepszą organizację ruchu miejskiego.