Webinarium PAIH: Tworzenie i ochrona chińskich odpowiedników znaków towarowych


Wyjaśnianie sposobu nadawania chińskich odpowiedników markom i wpływu dobrze dobranej marki na skuteczność promocji w Chinach.
Chiny to dzisiaj najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie. W wymiarze historycznym rynek konsumencki w Chinach przeszedł błyskawiczną transformację. Chiński konsument jest dzisiaj bardziej otwarty i ciekawy zagranicznych produktów. Nie oznacza to jednak wcale, że łatwo dotrzeć do jego portfela.
Po reformie gospodarczej w Chinach globalne marki musiały nie tylko zbudować tam swoją obecność od zera, przekonać chińskiego konsumenta do swoich produktów, ale również utrzymać swoją rozpoznawalność i renomę. Obecnie chińscy konsumenci coraz chętniej kupują zagraniczne produkty i gotowi są nawet zapłacić więcej za oczekiwaną jakość. Nie oznacza to jednak, że teraz zagraniczne firmy mają na tym rynku łatwiejszy start. Nie ma w tej chwili rynku, gdzie walka o konsumenta byłaby większa, a zagraniczne firmy konkurują z firmami chińskimi, które znają swojego klienta lepiej oraz mówią w jego języku.
Każdy polski eksporter próbujący swoich sił na chińskim rynku powinien mieć świadomość, jak ważne jest uwzględnienie różnic kulturowych oraz językowych, by zbudować efektywną kampanię marketingową i z sukcesem podbić serca chińskich konsumentów.
By dowiedzieć się jak przełamać barierę językową w Chinach, zapraszamy na webinarium skierowane do przedsiębiorców planujących eksport swoich towarów i usług do Chin.
W trakcie spotkania uczestnicy zapoznają się z:
- przesłankami, dla których firmy zza granicy powinny tworzyć chińskie odpowiedniki znaków towarowych;
- omówieniem przykładów chińskich odpowiedników międzynarodowych marek;
- zasadami tworzenia chińskich odpowiedników znaków towarowych;
- wadami i zaletami zgłoszeń znaków: chińskich, dwujęzycznych, osobno oryginalnego i chińskiego odpowiednika;
- praktyką w Chinach, czyli: Które znaki się eksponuje: chiński, dwujęzyczny czy oba jednocześnie?
Szkolenie poprowadzą:
- Barbara Bujny, Kierownik Regionu, Centrum Eksportu, PAIH;
- dr Joanna Matczuk, adwokat i rzecznik patentowy, IP Boutique;
- Michał Bielewicz, doradca w obszarze IP i sprzedaży do Chin, Trademark Partners.
Webinarium odbędzie się 20 października o godz. 9:15 i będzie prowadzone w języku polskim.
Webinarium "Tworzenie i ochrona chińskich odpowiedników znaków towarowych" " jest częścią cyklu "Twoja marka w Chinach. Cykl praktycznych wykładów", organizowanego dla przedsiębiorców rozważających ekspansję na rynek chiński.
Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji pod linkiem.
Serdecznie zapraszamy do udziału!
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółowymi informacjami zapraszamy do śledzenia kalendarza webinariów na stronie PAIH.