Pamiętaj, aby do rozliczenia dołączyć odpowiednie pliki JPK
Przypominamy, że aby poprawnie rozliczyć subwencję finansową dla małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, należy załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu odpowiednie pliki JPK. Oświadczenie o rozliczeniu należy złożyć do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia w tym zakresie będą niemożliwe, a brak lub niepoprawność złożonych plików JPK będzie wiązać się z koniecznością zwrotu całości otrzymanej subwencji.
Aby pliki JPK zostały przyjęte, muszą spełnić następujące warunki:
- Muszą być złożone w postaci xml, wygenerowanych z programu księgowego firmy, lub ZIP ( w zależności od rozwiązania przyjętego w Banku obsługującym Subwencję), inny format nie zostanie przyjęty;
- W zależności od prowadzonej rachunkowości muszą to być to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR;
- Muszą zostać złożone osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.
Prosimy przedsiębiorców, którzy złożyli formularz oświadczenia o sprawdzanie w swoim banku, czy otrzymali komunikat o konieczności złożenia oświadczenia ponownie. Rekomendujemy również, aby przystąpić do rozliczenia z odpowiednim, najlepiej kilkudniowym wyprzedzeniem, ponieważ po 15 stycznia 2022 r. formularz rozliczenia zostanie zamknięty i nie będzie możliwości poprawienia błędów.
Szczegółowe informacje na temat wymaganych plików JPK można otrzymać podczas bezpłatnych szkoleń online dla MŚP dotyczące zasad rozliczania Tarczy 2.0. Na szkolenia prowadzone codziennie od poniedziałku do piątku można zapisać się TUTAJ.
Zapraszamy również do zapoznania się z dokumentem najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących rozliczeń Tarczy 2.0