„Moda Polska” – szansa polskiej branży modowej na międzynarodowy sukces


Ruszył akcelerator branży modowej „Moda Polska” - nowy program wsparcia organizowany przy współpracy Polskiego Funduszu Rozwoju, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz spółek z Grupy PFR, który ma pomóc polskim producentom odzieży, obuwia, galanterii i biżuterii w skutecznej ekspansji na rynki zagraniczne. Zgłoszenia do 10 kwietnia 2019 roku.
Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansą zasłynąć na międzynarodowych rynkach. Po sukcesie Akceleratora Branży Meblarskiej przyszedł czas na uruchomienie kolejnego programu wsparcia – tym razem dedykowanego polskim małym, średnim i dużym przedsiębiorcom modowym, którzy już eksportują lub planują ekspansję na rynki zagraniczne.
Pomimo panującego w Europie spowolnienia gospodarczego i związanej z tym większej skłonności do oszczędzania, wartość sektora modowego systematycznie rośnie - aktualnie wynosi 29,1 mld zł, a do 2022 r. ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł. W tej chwili polski rynek modowy zajmuje 8. miejsce w Europie pod względem obrotów i 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych. Akcelerator może dać szansę polskim producentom na jeszcze lepsze wyniki.
Program Akceleratora obejmuje trzy etapy działań:
- Strefa Rozwiązań (24 – 25.04.2019 r.) – dwudniowe spotkanie warsztatowe, które pokaże dostępne narzędziach dla rozwoju eksportu oferowane przez Grupę PFR oraz podmioty współpracujące z Akceleratorem.
- Strefa Dialogu (15.04 – 31.05.2019 r.) – nastawiona na kreowanie nowych rozwiązań dla eksportu. To dialog firm z administracją publiczną i ekspertami, aby wspólnie znaleźć rozwiązania dynamicznego rozwoju całego sektora.
- Strefa B2B (26.04. – 31.05.2019 r.) – spotkanie B2B z instytucjami z Grupy PFR, mające na celu indywidualny dobór narzędzi wsparcia eksportu do potrzeb firmy.
Zgłoszenia można przesyłać do 10.04.2019 r. poprzez stronę startup.pfr.pl